Sèpsia fluvial amb Carles Borrego i Fotoquimioteràpia amb Anna Massaguer
Dm, 01 d'octubre a Aula A a les 19:30 h.

Sèpsia fluvial: una perspectiva ambiental de la resistència als antibiòtic, a càrrec del Dr. Carles Borrego, professor titular de la Universitat de Girona i membre del grup de recerca d’Ecologia Microbiana i Molecular (gEMM) i investigador de l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA).

Carles Borrego és professor titular de Microbiologia a la UdG i professor d'investigació de l'Institut Català de Recerca de l'Aigua (ICRA). És ecòleg microbià i des de la seva incorporació a l’ICRA el 2012 estudia l’impacte de la contaminació antropogènica sobre l’abundància, diversitat i disseminació de gens de resistència als antibiòtics en sistemes aquàtics.

Fotoquimioteràpia dirigida. Una nova estratègia pel tractament del càncer, a càrrec de la Dra. Anna Massaguer, professora agregada de la Universitat de Girona i membre del Grup de Recerca en Bioquímica del Càncer.

Anna Massaguer és doctora en farmàcia per la Universitat de Barcelona. La seva recerca s’ha centrat en diferents camps de la biomedicina que inclouen l’estudi del paper de les molècules d’adhesió endotelials en els processos inflamatoris i l’anàlisi de la variabilitat genètica del virus de l’hepatitis C en resposta als tractaments. El 2007 es va incorporar a la UdG i actualment la seva línia d’investigació se centra en el desenvolupament de noves estratègies més selectives per al tractament del càncer, com són  la fotoquimioteràpia i la quimioteràpia dirigida.

ORGANITZA: Departament de Biologia de la Universitat de Girona

AMB EL SUPORT DE: Casa de Cultura de Girona