Estratègies per potenciar la memòria amb Gemma Huguet, patateres transgènqiues amb Olga Serra i l'ADN ambiental amb Núria Sanz
Dm, 08 d'octubre a Aula A a les 19:30 h.

Estratègies per potenciar la memòria: dieta i estimulació intracranial, tractaments que incideixen en l’estructura cel·lular cerebral, a càrrec de la Dra. Gemma Huguet, professora titular de la Universitat de Girona i membre del Grup de Recerca en Neurobiologia Cel·lular i Molecular.

Gemma Huguet és llicenciada en Ciències per la UAB i doctora en Biologia per la UdG. El 2005 va iniciar la línia de recerca de neurobiologia cel·lular i molecular a la UdG, que se centra en l’estudi de la potenciació de la plasticitat neural com a substrat de les capacitats cognitives. Actualment segueix treballant en aquesta línia, estudiant la potenciació de la plasticitat neural mitjançant estimulació elèctrica intracranial i factors com la dieta com a possibles tractaments en la malaltia  d’Alzheimer. Col·labora en projectes juntament amb la UAB , l’IRTA i l’IdIBGi.

Patateres transgèniques per entendre com les plantes es nodreixen i es protegeixen, a càrrec de la Dra. Olga Serra, professora agregada de la Universitat de Girona i membre del Laboratori del Suro.

Olga Serra és llicenciada i doctora en Biologia per la UdG. Després de diverses estades a diferents centres d’Europa i Espanya ara és professora agregada a la UdG des del 2015. La seva recerca s’inclou dins del camp de la genètica molecular de plantes i més concretament en l’estudi de la suberina i els teixits suberificats, amb especial èmfasi en el periderma, el teixit que protegeix els òrgans madurs de les plantes i que segella les ferides. La seva recerca també inclou l’ús de múltiples tècniques moleculars com la modificació genètica de la patata o arabidopsis, la transcriptòmica o l’anàlisi cromatogràfic de la suberina.

L’ADN ambiental com a eina de seguiment d'espècies, a càrrec de la Dra. Núria Sanz, professora agregada de la Universitat de Girona i membre del Laboratori d’Ictiologia Genètica.

Núria Sanz és llicenciada i doctora en Biologia per la UdG. La seva tesi doctoral se centra en l’estudi genètic de la truita comuna. Des del 1996 és membre de la UdG en el Laboratori d’Ictiologia Genètica realitzant estudis genètics de poblacions de diverses espècies per tal de contribuir a la gestió sostenible i a la seva conservació. Actualment lidera la línia de recerca sobre l’espinós, participa en diversos estudis enfocats a estudiar les poblacions d’espècies invasores com ara la gambúsia o el musclo zebrat i també en l’estudi de les poblacions d’eriçó. A més, ha començat la nova línia de recerca centrada en l'anàlisi d’ADN ambiental en amfibis.

ORGANITZA: Departament de Biologia de la Universitat de Girona

AMB EL SUPORT DE: Casa de Cultura de Girona