POSPOSADA. L’apoptina amb Antoni Benito, Microbiota intestinal amb Jesús García-Gil i "Converses in utero" amb Beatriz Fernández
Dm, 15 d'octubre a Aula A a les 19:30 h.

ACTIVITAT POSPOSADA. S'anunciarà una nova data

L’apoptina: una proteïna viral per lluitar contra el càncer, a càrrec del Dr. Antoni Benito, professor titular de la Universitat de Girona i membre del Grup de Recerca en Enginyeria de Proteïnes.

Antoni Benito és doctor en Biologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). La seva recerca s’ha centrat en l’aplicació de l’enginyeria de proteïnes per al disseny de noves proteïnes terapèutiques. Va iniciar la seva recerca  en el desenvolupament d’eines moleculars per optimitzar la producció de vacunes recombinants. PosteGilriorment, durant una estada de dos anys a Estrasburg va estudiar com el tipus de construcció afecta la immunogenicitat i l’antigenicitat de diferents candidats vacunals. Des del 1998 és membre de la UdG i ha centrat la seva recerca en el desenvolupament de nous fàrmacs antitumorals  basats en proteïnes com les ribonucleases i l’apoptina  i també en com aquestes es pleguen per fer la seva funció.

Microbiota intestinal i salut: mites i realitats, a càrrec del Dr. Jesús García-Gil, catedràtic de la Universitat de Girona i membre del Grup de Recerca de la Microbiologia Intestinal i de la Malaltia Infecciosa.

Jesús García-Gil és llicenciat i doctor en Biologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Des del 2003 és catedràtic a la UdG i la seva recerca actual se centra a estudiar les comunitats bacterianes del tracte intestinal i la relació que tenen amb la malaltia de Crohn o el càncer de còlon. L’objectiu de la seva recerca és desenvolupar indicadors de malalties a partir de bacteris marcadors que en permetin millorar les tècniques de diagnòstic i pronòstic.

Conversaciones in utero: el diálogo entre el endometrio, los factores paternos y el embrión como fórmula del éxito en la reproducción, a càrrec de la Dra. Beatriz Fernández Fuertes, investigadora postdoctoral del Grup de Recerca de la Biologia de la Reproducció de la Universitat de Girona.

Beatriz Fernández va estudiar veterinària a la Universitat Complutense de Madrid i va realitzar un màster en Farmacoeconomia a la Universitat Carlos III de Madrid. A continuació va realitzar el seus estudis de doctorat i també postdoctorals a la University College Dublin, ambdós enfocats a la biologia de la reproducció. Actualment és investigadora postdoctoral al Departament de Biologia gràcies a una beca d’investigació Marie Sklodowska-Curie per fer recerca sobre la interacció entre l’esperma i el tracte reproductiu femení i la seva implicació en la fertilització i l’embaràs usant un model boví.

ORGANITZA: Departament de Biologia de la Universitat de Girona

AMB EL SUPORT DE: Casa de Cultura de Girona