Inauguració de l'exposició "Mig Europa cau. Impressions de Josep Pla sobre la Gran Guerra"
Dj, 14 de novembre a Aula Seminari a les 19:00 h.

L’exposició “Mig Europa cau. Impressions de Josep Pla sobre la Gran Guerra” és una coproducció de la Càtedra Josep Pla (UdG-FJP-Grup62) i la Fundació Josep Pla, comissariada per l’investigador, Francesc Montero (UdG).

Es tracta d’una anàlisi i interpretació d’un fet determinant per a la història del s. XX: la Primera Guerra Mundial, a través de la mirada de Josep Pla, projectada des d’un territori neutral i que, tot i que viscuda en un moment primerenc de la seva vida professional, ens torna a situar a Pla com el periodista i escriptor que ens ajuda a comprendre el nostre passat més recent. Al llarg de la seva obra Pla explica i recorda l’enorme impacte de la Gran Guerra en l’evolució històrica, social i cultural del seu segle.

HORA: 19 h

LLOC: Sala d'exposicions de la priera planta

ORGANITZA: Fundació Josep Pla, Càtedra Josep Pla i Casa de Cultura