El legado, amb CIA el Legado
Dj, 29 d'agost a Pati a les 23:30 h.

Espectacle en conveni amb el Corredor Latinoamericano de Teatro

SINOPSI

A la sala d’estar de casa seva, Carmen rep els convidats. Són allà perquè té alguna cosa important a dir-los, un missatge que ha de transferir d’alguna manera. Carmen és vella i està una mica perduda. Entra i surt de la realitat, però troba la manera de comunicar als convidats la importància que rebin el seu llegat perquè continuïn la recerca que ella va començar fa quaranta anys i que ja no pot seguir. Per això, apel·la a tot el que va estar ajuntant durant la seva vida. Aquest és el seu veritable tresor, el que tanca la identitat de la seva neta encara no coneguda, però de qui tant sap. Interpel·la l’espectador i el fa partícip de la seva història, passant com un record viu per totes les etapes de la recerca. Així, veiem al mateix temps una dona jove, forta, intuïtiva i decidida; una dona de més de seixanta anys que comparteix la seva experiència i la seva calma, i una àvia de més de setanta que és capaç de riure’s d’ella mateixa i que continua fent ballar el seu optimisme ple d’esperança.

BREU HISTÒRIA DEL GRUP

La companyia El Legado s’ha creat justament per representar aquesta obra. Des de principis del 2018, s’ha representat a la Sala Teatral Cuatro Elementos (Mar del Plata); a la presentació especial a Abrazo Ciudadano i Teatro Colón (en el marc de les activitats de la setmana de la memòria 2018, al Mar del Plata); al Teatro El Ópalo (Buenos Aires); al Teatro Belisario (Buenos Aires); al Teatro Ruido y Nueces, General Pico (La Pampa), i al Complejo Teatro Plaza de San Martín (Buenos Aires). Va ser una obra seleccionada per al Ciclo de Unipersonales Teatro El Ópalo (novembre del 2018) i el III Festival de Teatro de Larroque 2019. Quant als premis i distincions, ha rebut la nominació Premio Estrella de Mar 2018 Rubro Unipersonal; el Premio Estrella de Mar 2018 Rubro Actuació protagonista femenina de drama; la menció especial en els Premios Vilches de la Secretaria de Cultura; el Premio Derechos Humanos en Escena, a la Sección de Derechos Humanos de MDP; la distinció de la Defensoría del Pueblo, MDP 2018; el Premio Paoli Larroque 2019, amb una menció a l’obra, per la millor actriu i per la millor dramatúrgia.

Lloc d’origen: Buenos Aires (Argentina)
Durada: 60 min
Idioma: castellà