Conferència "La interpretació del Messies, des del 1850 als nostres dies", amb Pere Andreu Jariod
Dll, 21 d'octubre a Aula A a les 19:00 h.

El Messies de Händel va continuar interpretant-se durant la segona meitat segle XIX. Tenim testimoni de versions amb centenars d’intèrprets, tant a Alemanya com a Anglaterra, i especialment als Estats Units, que van incorporar-lo a la seva tradició musical des d’aleshores. Després vindrien els primers enregistraments discogràfics, a partir de la dècada del 1920. Des de llavors el Messies s’ha enregistrat desenes i desenes de vegades. El moviment historicista ajudaria a expurgar, en el seu moment, tot allò que la tradició de les interpretacions romàntiques havien solidificat en l’oratori. Una obra, el Messies, que continua sent una icona de la cultura occidental, i que s’interpreta de manera multitudinària en indrets a priori inimaginables com ara la Xina.

Pere Andreu Jariod és divulgador musical.