Conferència "La influència del Messies entre 1759 i 1847: de C.P.E. Bach a F. Mendelshon" amb Oriol Pérez i Treviño
Dv, 22 de novembre a Aula Magna a les 19:00 h.

Més enllà de l’èxit assolit per Händel amb el Messies, aquest oratori ben aviat ja no només va quedar com una de les peces fonamentals del Museu Musical Imaginari en les programacions musicals britàniques, sinó també va tenir la seva conseqüent recepció a Alemanya de la mà de compositors com ara C.P.E. Bach o W.A.Mozart. Tota aquesta recepció va contribuir a fer del Messies una veritable obra de culte que, en certa mesura, va tenir un punt d’inflexió quan F. J. Haydn, en escoltar-lo en el seu primer viatge a Londres el 1791, el va portar a la necessitat de compondre el seu oratori La Creació, a judici de molts l’obra mestra del músic de Rohrau. La Creació, així mateix, va marcar un full de ruta en el desenvolupament dels oratoris romàntics com ara els de F. Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847).

Oriol Pérez i Treviño és musicòleg i assagista.