Conferència "Transfigurant Verdaguer" amb Arnau Tordera
Dc, 04 de març a Aula Magna a les 19:00 h.

POESIA I MÚSICA

Arnau Tordera, compositor, guitarrista i cantant, ens explicarà la seva experiència en musicar la poesia de Jacint Verdaguer. En aquesta sessió, eminentment divulgativa, veurem el que representa la poesia d’un dels poetes catalans més importants i també com s’ha fet aquesta transfiguració de la lírica verdagueriana a l’òpera rock Verdaguer, ombres i maduixes, una idea de Pere Tió i Pep Paré amb textos del poeta osonenc i música de Tordera. Il·lustrarà la sessió la selecció d’algunes peces que seran comentades i interpretades en directe.

Arnau Tordera és compositor, guitarrista i cantant. Artista polifacètic format com a compositor a l’Escola Superior de Música de Catalunya, va rebre el mestratge d’Albert Guinovart i Arnau Bataller. Estudià durant pràcticament una dècada al Taller de Músics, on va rebre una formació transversal com a arranjador i instrumentista de guitarra elèctrica al costat d’Àngel Ferrer. Es va formar com a guitarrista clàssic al Conservatori de Vic i com a cantant a l’Escola Aules al costat de Daniel Anglès. També és llicenciat en filosofia per la UAB.

És cantant, guitarrista i compositor del grup de música moderna Obeses, amb el qual ha publicat cinc discos; ha estrenat un concert simfònic amb la Banda Municipal de Barcelona i cor a L'Auditori de Barcelona, un concert per a cobla i cor mixt, que es va estrenar al festival Amb So de Cobla, i va compondre i protagonitzar l’òpera-rock Verdaguer, ombres i maduixes.

El 2018 va guanyar el Premi Teresa Rebull, que atorga la Fira Mediterrània al millor projecte de producció musical sobre cultura popular i tradicional, gràcies al projecte «Les cançons seran sempre nostres». És autor de la cantata infantil La màquina del temps, el projecte conjunt del Secretariat de Corals Infantils de Catalunya durant l’any 2019, editat en disc i partitura.

En el terreny compositiu ha rebut encàrrecs de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, l’Orquestra de Cambra de Terrassa 48, Vespres d’Arnadí, el Cor de Cambra del Palau de la Música o el Cor de Cambra de l’Auditori Enric Granados. Les seves obres s’han interpretat a L’Auditori de Barcelona, el Gran Teatre del Liceu o al Palau de la Música Catalana, entre d’altres.

Actualment és col·laborador d’El món a RAC1, en què té una secció de divulgació musical, i també està immers en la creació de la seva segona òpera.

ORGANITZA: Casa de Cultura de Girona

Activitat gratuïta i de lliure accés fins a ocupar l'aforament indicat d'acord amb les característiques de cada espai.