AJORNAT - Taller "Poetes, pugin a l’escenari!" amb Josep Pedrals
Dc, 05 de febrer a Aula A a les 19:00 h.
Dj, 26 de març a Aula A a les 19:00 h.

TALLER DE RECITACIÓ

Josep Pedrals, poeta i recitador, es dedica a dur la poesia als escenaris des de 1997 treballant sobretot la sonoritat i la «fisicalitat» del vers. En aquest taller veurem quines són les principals tècniques per a la recitació i l’escenificació de la poesia. Treballarem la retòrica, l’entonació, la corporalitat, l’expressió i la transmissió del poema. Pedrals ens explicarà breument, en un taller pràctic, com dur el poema del paper a l’escena.

Per tots aquells que vulgueu participar del Poetry Slamer, aquest és el vostre entrenament. Poetes, pugin a l’escenari!

Josep Pedrals es dedica a la poesia des de diversos fronts: escriu llibres d'investigació sobre el gènere (assajos novel·lats sobre poètica i vida), recita poesia de forma professional (ha actuat per Europa, Amèrica i Àsia), explica la poesia en cursos i conferències (en universitats, instituts i escoles), difon i divulga la poesia en diversos mitjans de comunicació (premsa, ràdio i televisió), ha muntat celebracions poètiques de tot tipus i periodicitats (va conduir durant 13 anys l'històric cicle poètic del bar Horiginal i actualment dirigeix el festival Barcelona Poesia), posa música als versos i versos a les músiques, expandeix la teatralitat del vers i inclou versos en les dramatúrgies d'altres, etcètera.

Les seves principals aportacions al camp dels llibresc són Escola italiana (2003), El furgatori (2006), El romanço d’Anna Tirant (2012, premi Lletra d’Or al millor llibre de l’any), Exploradors, al poema! (2014) i Els límits del Quim Porta (2018; premi Homo Fabra a la millor aportació a la llengua catalana; premi Llegir en Cas d’Incendi al millor poemari de l’any; premi Ciutat de Barcelona de Literatura).

En el camp teatral, cal destacar les obres Wamba va! (Mercat de les Flors, 2005), En comptes de la lletera (Temporada Alta, 2011), El furgatori (La Seca, 2012), Safari Pitarra (TNC, 2014), Fang i setge (Teatre Victòria, 2016) i la traducció del clàssic Esperant Godot de Samuel Beckett (Sala Beckett, 2019).

Les seves peces més destacables musicalment parlant es troben als discos El motí (música de Pep Vila, 2007), En/doll (música de Guillamino, 2007), i, amb Els Nens Eutròfics, “Esquitxos ultralleugers” (2009) i “En helicòpter” (2013).

Va guanyar el Premi Time Out al millor artista de l'any 2014, a Barcelona, i el Premi Lletra 2019 al millor projecte de literatura digital, com a membre de l'equip de Deep Blue Rhapsody.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Inscripció gratuïta obligatòria aquí.