Espectacle poètic "Hic et nunc" amb Víctor Sunyol i Pere Norrès
Dj, 27 de febrer a Auditori Viader a les 19:00 h.

POESIA I MÚSICA

Hic et nunc (‘ara i aquí’) és una sessió de lectura i improvisació a partir del text inèdit de Víctor Sunyol Hic. Text i música s’alien i es fonen passant per diversos estadis i paisatges sonors i textuals. Partint de la base que Hic s’estructura en forma de diàleg (un diàleg entre A i A’), veu i música segueixen aquest esquema dialògic trenant-se significants i significats, seguint també l’estructura del text, polimòrfica i polirítmica.

La improvisació, que pren com a base la resposta a l’estat de l’altre mentre actua i la persecució d’estats i moments únics i efímers, defineix l’espectacle com un concert a dues veus, allunyat d’una lectura musicada o d’una música acompanyada de text. Podria dir-se que cada sessió és l’escriptura d’una partitura musicovocal diferent composta a partir dels mateixos elements musicals i textuals de partida.

Pere Norrès va començar fent de músic, però a poc a poc la seva promiscuïtat artística es va anar accentuant, fins al punt que actualment es dedica a tot el que sona i col·labora amb qui es deixa. fa tallers d’improvisació, fa objectes sonors, escriu i manté una relació artística continuada amb poetes, ballarins i pintors, entre altres.

Víctor Sunyol és escriptor. La seva poètica s’inscriu en la tradició de la crisi i la desconfiança en el llenguatge, a la contínua recerca, sempre infructuosa, d’una possibilitat de «dir». Col·labora assíduament amb artistes visuals i músics escrivint textos per a (o des de) la seva obra, o bé en treballs conjunts.

Les seves darreres publicacions de poesia són: Quest (2013), De ser només (2014), 3a Андрей (‘Per a Andrei’) (2014), A poc a poc. Cançons de bressol, amb il·lustracions d’Olga Capdevila (2017) i Des de quin on? (antologia, 1976-2017) (2019).

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Activitat gratuïta i de lliure accés fins a ocupar l'aformanet indicat d'acord amb les caracterísitiques de cada espai.