«Contra déu, els reis i la tuberculosi: l’origen de l’ateisme a Catalunya» amb Alba Padrós
Dm, 29 de setembre a Aula A a les 19:00 h.

«Contra déu, els reis i la tuberculosi: l’origen de l’ateisme a Catalunya», sobre Francesc Sunyer i Capdevila i Joaquim Maria Bartrina, i a càrrec d’Alba Padrós

El 26 d’abril de 1869 ocorre un dels escàndols més recordats de les Corts espanyoles. El diputat per Girona Francesc Sunyer i Capdevila pronuncia per primer cop un discurs antireligiós que enfurisma els conservadors de l’hemicicle i fa que se senyin tots els capellans de Madrid. Les seves paraules seran publicades el mateix any en l’opuscle titulat Dios, i, tot seguit, Joaquim Maria Bartrina, un conegut pensador positivista i anticlerical, escriurà un fullet en defensa de Sunyer. Aquests dos textos es convertiran en l’origen de l’ateisme filosòfic a Catalunya.

Inscripció prèvia obligatòria

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Podeu descarregar-vos la bibliografia aquí.