«Ja la campana sona! El republicanisme federal català (però, sobretot, empordanès)» amb Max Pérez
Dm, 06 d'octubre a Aula A a les 19:00 h.

«Ja la campana sona! El republicanisme federal català (però, sobretot, empordanès)», sobre Abdó Terrades i Francesc Pi i Margall, i a càrrec de Max Pérez

El republicanisme federal va ser una de les ideologies polítiques més progressistes de la Catalunya del segle xix. Aquesta tendència és d’origen empordanès i està representada pel primer «apòstol de la democràcia» a Catalunya: Abdó Terrades. Ara bé, el seu màxim exponent en filosofia política va ser Francesc Pi i Margall, president de la Primera República Espanyola i autor de l’obra Les nacionalitats, un dels textos inspiradors més importants per al catalanisme posterior d’autors com Valentí Almirall o Rovira i Virgili.

Inscripció prèvia obligatòria

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Podeu descarregar-vos la bibliografia relacionada aquí.