«Gòtic putrefacte! La discussió estètica i nacional del romànic català» amb Max Pérez
Dm, 20 d'octubre a Aula A a les 19:00 h.

«Gòtic putrefacte! La discussió estètica i nacional del romànic català», sobre Josep Puig i Cadafalch i Alexandre Deulofeu, i a càrrec de Max Pérez

L’any 1892, el bisbe de Vic, Josep Morgades, va fer una aposta: l’art nacional de Catalunya és el romànic. En aquelles circumstàncies, la reconstrucció del monestir de Ripoll va adquirir una vàlua clarament nacionalista (i apologètica) que va ser sistematitzada per Josep Puig i Cadafalch en la seva obra monumental Arquitectura romànica de Catalunya. Tanmateix, aquesta visió va ser reinterpretada als anys seixanta per Alexandre Deulofeu, el qual, amb el seu Empordà, bressol de l’art romànic, la va depurar d’apologètica i la va vincular amb la seva pròpia teoria: la matemàtica de la història.

Inscripció prèvia obligatòria

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona