VIRTUAL - «El filòsof de l’entusiasme: Diego Ruiz, el polèmic director del manicomi de Salt» amb Max Pérez
Dm, 17 de novembre a Aula A a les 19:00 h.

«El filòsof de l’entusiasme: Diego Ruiz, el polèmic director del manicomi de Salt», sobre Diego Ruiz i a càrrec de Max Pérez

L’any 1909 va arribar a Girona un dels personatges més interessants que hi han passat mai: Diego Ruiz. Els escàndols que va generar a la ciutat han quedat en l’imaginari popular, sobretot gràcies a la corrosiva novel·la que li va dedicar Prudenci Bertrana: Jo! Memòries d’un metge filòsof. Allò que no sabien els gironins és que es tractava, per sobre de tot, d’un filòsof: d’un jove geni que havia confeccionat un sistema filosòfic anomenat clavis methodica; que havia traduït l’Anticrist, de Nietzsche; que defensava que el món era una manifestació del nostre entusiasme, i que promulgava una nova lògica per a la humanitat.

Inscripció prèvia obligatòria

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona