Mapamundi. Claus de política internacional
Aula 4 a les 19:30 els dies 02, 09, 16, 23, 30 de març
Aula 4 a les 19:30 els dies 06, 20, 27 d'abril
Aula 4 a les 19:30 els dies 04, 11, 18, 25 de maig

En pocs anys el fenomen conegut com ‘globalització’ o ‘mundialització’ ha transformat el panorama del món que coneixíem. Les seves conseqüències s’han notat en tots els sectors, des de l’economia als factors socials; des del nou ordre mundial i la geoestratègia de les grans potències a la revolució de les comunicacions i el terrorisme internacional; des del canvi climàtic que està alternant el planeta a les grans migracions. Mapamundi és un curs per entendre els grans reptes que té el món actual. Des del canvi climàtic als enfrontaments bèl·lics. Des de la política internacional de les grans potències mundials a l'evolució d'un món en canvi constant. Un recorregut amè del què està passant i que sovint amaga molts interessos polítics i econòmics.

Josep Martinoy (Torroella de Montgrí, 1961) és llicenciat en Ciències de la Informació. Com a periodista ha estat vinculat al diari El Punt-Avui del qual va ser cap de política internacional i sots-director; ha estat professor d’Anàlisi d’Actualitat a l’Escola Superior de Relacions Públiques de la Universitat de Girona i des de fa una dècada fa el curs Mapamundi de geopolítica a la casa de Cultura.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona