Inauguració de l'exposició La resposta d'Oriol Roura
Dm, 06 d'octubre a Sales d'exposicions - P1 a les 12:00 h.

La Diputació de Girona, per mitjà d'INSPAI, Centre de la Imatge, ha escollit el projecte fotogràfic «La resposta», d’Oriol Roura, com a guanyador de la divuitena edició de Joves Fotògraf(e)s de Catalunya 2020.

«La resposta» vol ser el discurs visual dels esdeveniments ocorreguts arran de l’aplicació de la sentència del Tribunal Suprem als presos polítics. El projecte recull les primeres accions de talls a l’AP-7, la crema de fotos del rei Felip VI a la Diagonal de Barcelona, les manifestacions independentistes i unionistes i les accions a Girona i a Via Laietana. «La càmera es mou i explica els fets, buscant l’equilibri fotogràfic i el missatge social», explica Oriol Roura.

Segons l’autor, les fotografies reflecteixen la seva visió dels fets des de darrere la càmera, de manera que, «sense pretensions èpiques, les imatges ens endinsen en un viatge en què tots i totes som protagonistes».

La proposta expositiva seleccionada es presentarà a la Casa de Cultura de Girona i després també passarà a formar part del programa d’exposicions itinerants de la Diputació, de manera que es podrà veure a diferents municipis de la demarcació. Així mateix, se n’editarà un catàleg.

HORA: a les 12 h

LLOC: Sala d'exposicions de la primera planta