«La guerra pel control remot: els drons militars» amb Enric Luján
Dc, 21 d'octubre a Aula A a les 19:30 h.

Els drons armats d’alta tecnologia permeten mantenir campanyes militars a milers de quilòmetres de distància sense haver de desplegar tropes sobre el terreny. Quines són les implicacions d’una guerra protagonitzada per robots en comptes d’éssers humans? Els atacs els decideix un ésser humà o una intel·ligència artificial? I, encara més important, hi ha la possibilitat d’error? A través de materials provinents d’una filtració, analitzarem com es lliura una guerra clandestina i per control remot.

Enric Luján és professor en ciències polítiques de la Universitat de Barcelona i estudiant de doctorat en temes de filosofia i tecnologia. També és membre de Críptica, associació que defensa la privacitat a Internet, amb la qual ha publicat recentment Resistencia digital: Manual de seguridad operacional e instrumental para smartphones (Descontrol, 2019).

Inscripció gratuïta obligatòria

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona