«Un futur sense epidèmies?» amb Joan Saldaña
Dj, 22 d'octubre a Aula Magna a les 19:30 h.

A mesura que la globalització avanci i es vagin destruint ecosistemes amb els quals no havíem tingut mai contacte, anirem trobant infeccions noves, algunes de les quals potencialment molt perilloses, que fins ara han estat convivint entre animals i que estan preparades per fer el salt als humans. Malalties ara confinades en un entorn molt limitat aniran apareixent entre nosaltres, i els resultats d’aquest desconfinament víric pot ser catastròfic. Això ja fa anys que ho (pre)diu la comunitat científica i ha estat molt ben explicat en llibres que, llegits ara, semblen profètics en relació amb la COVID-19. Alhora, el sector farmacèutic va rebutjar el 2018 la proposta de la Comissió Europea de prioritzar la investigació per a la preparació contra pandèmies provocades per patògens similars al de la COVID-19, tot donant prioritat a altres interessos. Podem, doncs, ser optimistes amb el nostre futur?

Joan Saldaña és llicenciat en biologia per la UB, doctor en matemàtiques per la UAB i, des del 2003, professor titular de matemàtica aplicada a la UdG. Actualment, la seva recerca gira al voltant de la modelització de la propagació d’epidèmies en xarxes complexes, tema sobre el qual ha fet col·laboracions puntuals en programes de ràdio i revistes de divulgació.

Inscripció prèvia obligatòria

Ho organitza: Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica de la Universitat de Girona i Casa de Cultura de Girona