Chiara Gugluelmi (mezzosoparno) i Massimo Agostinelli (guitarra)
Dj, 09 de juliol a Pati a les 20:00 h.

Romanticisme per a veu i guitarra

El duet presenta un programa amb composicions inèdites de compositors de música de cambra del període romàntic i que formaven part dels salons vienesos del segle XIX. El programa que interpretaran és el resultat d’una investigació històrica i musicològica de diversos anys.

Chiara Guglielmi, mezzo-soprano, resident a Milà, llicenciada en cant, va guanyar tres tercers premis a la secció de música de cambra, celebrant nombroses conferències-concerts. Ha format part en operes com Cavalleria rusticana, Madama Butterfly, Il trovatore, La traviata, entre d'altres. En música sacra ha actuat com a solista a Judas Maccabaeus, Messiah, Juditha thriumphans, Passio et Resurrectio Domini nostra,  entre d’altres. Ha actuat arreu del món presentant repertoris de música renaixentista i napolitana. Actualment forma part de la capella musical Mauríaca de Bargam com a contralt.

Massimo Agostinelli és considerat un dels principals experts del repertori del segle XIX per a guitarra, perquè ha tret a la llum noves composicions, mitjançant investigacions a biblioteques del món. De les seves redescobertes i de la documentació recopilada han sorgit importants revisions editorials i produccions discogràfiques. Ha realitzat més de nou-cents concerts de solista i de cambra a les principals ciutats italianes i europees. Ha estat convidat per prestigiosos organismes i associacions musicals. I ha participat de catorze produccions discogràfiques d’estrena mundial, per a guitarra solista, d’obres de Matiegka, Sola, Monzino, Paganini, Giuliani, Molitor i Mertz, per als segells Agorà Musica, Urania i Veermer de Milà, Master Studio de Sarnano i Inedita de Roma. Ha fet un centenar de revisions musicals per a les edicions Berben d'Ancona i Filomele de Ginebra, i ha enregistrat més de tres-cents vídeos del repertori de guitarra distribuïts als canals d’internet.

Llicenciat en guitarra, va iniciar la seva activitat professional el 1982. Al llarg del temps ha realitzat diversos màsters i cursos internacionals de música d’Urbino, al Festival de Saludecio del segle XIX, als Seminaris d’Orta S. Giulio i en altres centres italians. És el director artístic de l'Associació Musical del Segle XIX. Escriu regularment a les principals revistes especialitzades internacionals i fa conferències sobre temes musicals del segle XIX.

GIOVANI PAISIELLO (1740-1816)

Aria Nel cor più non mi sento (arr. F.Sor)

MAURO GIULIANI              (1781-1829)

Sei Cavatine op.39