«Nous temps, nou clima» amb Josep Calbó
Dj, 01 d'octubre a Aula Magna a les 19:30 h.

La pandèmia de la COVID-19 ens ha situat en una emergència sanitària que ha comportat una emergència social i econòmica. Però cal no obviar una altra situació d’emergència, la climàtica, que en realitat pot tenir conseqüències encara més importants i sostingudes en el temps i l’espai. El clima dels propers decennis comportarà situacions de temps meteorològic diferents, tant a Catalunya com a la resta del món. Això és el que indiquen totes les projeccions climàtiques fetes amb models del sistema terrestre, i sigui quin sigui l’escenari que finalment s’esdevingui.

Josep Calbó és doctor en ciències i professor titular de la Universitat de Girona. Fa recerca sobre la interacció de la radiació solar i terrestre amb els núvols i aerosols atmosfèrics. Ha fet estades al MIT i a altres institucions dels Estats Units, Austràlia, Nova Zelanda i Rússia. És membre del Grup d’Experts en Canvi Climàtic de Catalunya i president del Consell Assessor del Servei Meteorològic de Catalunya.

Inscripció prèvia obligatòria

Ho organitza: Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica de la Universitat de Girona i Casa de Cultura de Girona