VIRTUAL - Coneixement amb Pedro Miguel Echenique
Dc, 11 de novembre a Aula Magna a les 19:30 h.

De totes les maneres possibles es disserta sobre la societat del coneixement, però, què entenem per coneixement? L’única certesa, dins de la incertesa en la qual vivim, és la importància de l’educació i la cultura per preparar-nos a viure en una societat més dinàmica i plural que necessita persones creatives i amb idees per afrontar els desafiaments.

Pedro Miguel Echenique és un físic, professor universitari i polític basc. És llicenciat en ciències físiques per la Universitat de Navarra (1972), Philosophical Doctor (Ph. D.) per la Universitat de Cambridge (1976), doctor en ciències físiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (1977), Doctor of Science per la Universitat de Cambridge (1998). Actualment és catedràtic de física en matèria condensada a la Universitat del País Basc (UPV/EHU), president del Donostia International Physycs Center (DIPC), president de la Junta de Socis del BERC-MPC (Basic Excellence Research Ceneter – Materials Physics Center), president d’honor de Jakiunde, Acadèmia de Ciències, Arts i Lletres i membre honorari de la EPS (European Physical Society).

Entre moltes altres distincions que avalen la seva trajectòria professional i projecció científica internacional destaquen: Premi Princep de Viana de la Cultura (1977), Premi Princep d’Astúries d’Investigació Científica i Tècnica (1998), Premi Max Plack de Física(1998), Gran Creu de la Ordre d’Alfons X el Savi (1998).

Inscripció prèvia obligatòria

Ho dirigeix: Juan Jesús Aznar