«Habitabilitat de l’Univers» amb Fernando Ballesteros
Dj, 08 d'octubre a Aula Magna a les 19:30 h.

Hi ha vida més enllà de la Terra? És el nostre planeta únic en l’Univers, o un escenari més per a l’origen de la vida? La pregunta que milions d’éssers humans es fan des de les primeres albors de la humanitat podria trobar una resposta afirmativa en les pròximes dècades. En aquesta xerrada veurem les diferents tècniques de cerca d’altres planetes, què hem après fins ara dels exoplanetes i què s’entén per un planeta habitable, i parlarem sobre la cerca de vida extraterrestre, sobre biomarcadors i si és possible trobar altres civilitzacions.

Fernando Ballesteros és doctor en física i cap d’Instrumentació de l’Observatori Astronòmic de la Universitat de València. Va treballar en el disseny dels telescopis espacials Integral, de l’Agència Espacial Europea, i Legri, de l’Institut Nacional de Tècnica Aeroespacial. S’interessa per l’astrobiologia i fa recerca en l’emergència de la complexitat i la vida en l’Univers. Participa en el projecte J-PAS, al Centre Astrofísic de Javalambre, a Terol. Divulgador molt actiu i autor de diversos llibres, és premi Prisma 2016 per Fractales y caos: la aventura de la complejidad i Premi Europeu de Divulgació Científica Estudi General 2006 per Gramàtiques extraterrestres.

Inscripció prèvia obligatòria

Ho organitza: Càtedra Lluís A. Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica de la Universitat de Girona i Casa de Cultura de Girona