Recital «Apunts per a un incendi dels ulls», amb Gabriel Ventura (poesia i veu) i Esperit! (música)
Dj, 11 de febrer a Auditori Viader a les 19:30 h.

Apunts per a un incendi dels ulls, de Gabriel Ventura, és un llibre travessat pel foc, una temptativa de reflexionar sobre la iconoclàstia i l’adoració d’imatges a partir de la poesia. Entenent el llenguatge com un cos en construcció, elàstic i mutant, ple d’orificis, Gabriel Ventura ens endinsa en una experiència lingüística (poètica i política) que busca constantment «més ull, més pell, més límit on despenyar-se». Revolta, innocència, destrucció i transformació són els temes d’una obra que es pregunta si és possible «arrencar el cap del cos del poder» i si encara ens podem rebel·lar a través del llenguatge. En aquesta ocasió, el poeta llegirà els seus versos acompanyat del músic Esperit! (Mau Boada), en un viatge sonor de textures imprevisibles i salvatges.

Gabriel Ventura (Granollers, 1988) és poeta. En vides anteriors va ser personatge d’un conte de Kafka, un gat pèl-roig friülà i mirall en un saloon de Wyoming. La poesia el porta a traduir, a fer classes, a treballar amb artistes i cineastes (Albert Serra, Rosa Tharrats, Nicolas Jaar, Aldo Urbano, Enric Farrés Duran...), amb editorials, llibreries, galeries i museus, a investigar i actuar. El seu últim llibre, W (Edicions Poncianes, 1a edició, 2017; 2a edició ampliada, 2019) transita entre la poesia, l’assaig i la narració, i la crítica hi ha vist un «laberint fascinant», un «relat indomable» i una «proposta multifòrmica i explosiva». El 2018 va rebre la beca Montserrat Roig. Els seus poemes s'han traduït a l’anglès, el francès i el neerlandès, i ha escrit articles, contes i cròniques per a revistes com A*DESK, Núvol, Reliquiae Journal, Branca, El Temps de les Arts o Berlin Quarterly. El seu tercer llibre és Apunts per a un incendi dels ulls (Documents Documenta, 2020). Actualment és professor d’escriptura creativa a BAU, Centre Universitari de Disseny.

Esperit! (Mau Boada, Sant Celoni, 1981). Músic multiinstrumentista, mestre, compositor, productor, actor, enginyer... Ha participat en mes d’una cinquantena de treballs discogràfics i en diversos espectacles escènics i projectes educatius des de l’àmbit artístic i d’expansió personal. Ha treballat amb artistes com Pau Riba, El Petit de Cal Eril, Christina Rosenvinge, Joan Colomo, Lydia Lunch (per citar-ne alguns). Ha fet gires per Europa i els EUA amb diferents artistes. Ha creat una sèrie de dissenys sonors per a espectacles i exposicions i ha participat en una innumerable quantitat d’experiments d’improvisació.

Per a assistir presencialment cal la inscripció prèvia.

La sessió es podrà seguir en línia en aquest enllaç.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Hi col·labora: Institució de les Lletres Catalanes