Conferència «Videopoesia. Poesia en moviment», amb Lis Costa
Dc, 10 de febrer a Aula A a les 19:00 h.

Què és la videopoesia? Quina relació hi ha entre poesia i imatge? Des de quan existeix? La fan els poetes o els videoartistes? Cal la paraula per fer un videopoema? En aquesta conferència s’intentarà donar resposta a aquestes preguntes i a totes les que pugui formular el públic assistent, amb l’objectiu de donar a conèixer la videopoesia, incentivar l’interès pel gènere i fomentar la creació de videopoemes. La part teòrica s’anirà acompanyant de la projecció de videopoemes des dels anys vuitanta fins a l’actualitat, amb formats i estils molt diversos.

Lis Costa és doctora en filologia catalana i treballa com a professora de la Universitat de Barcelona (UB) en els graus de Comunicació Audiovisual i d’Educació. La seva línia d’investigació principal és la poesia experimental. És membre del grup de recerca Poció. Poesia i Educació (www.pocio.cat) de la UB, que es dedica a apropar la poesia a l’àmbit educatiu, especialment la poesia contemporània en tots els seus vessants.

Dirigeix amb Josep M. Jordana Habitual Video Team, associació cultural sense ànim de lucre que té com a objectiu principal la promoció de tot tipus d’activitats relacionades amb les arts audiovisuals i concretament amb la videocreació. Des de l’any 2000 organitza el Festival de Vídeo d’Autor FLUX (www.fluxfestival.org) i des del 2014, el Festival de Vídeo i Arts Escèniques INFLUX (www.influxfestival.org). En la branca de la documentació ha creat l’arxiu videogràfic en línia SUMMA, de música i poesia experimentals, que recull gravacions en directe des de 1990 fins a l’actualitat (www.summa-hvt.org).

Per a assistir presencialment cal la inscripció prèvia.

La sessió es podrà seguir en línia via Zoom en aquest enllaç o bé des de l'apicació:

ID de la reunió: 996 5898 0127

Codi d'accés: 560375