Recital «Ala bat! Sí, adéu», amb Rosa Pou (poemes i veu) i Aleix Cansell (piano)
Dj, 25 de febrer a Auditori Viader a les 19:00 h.

Ala, bat! Sí, adeu, amb Rosa Pou (poemes i veu) i Aleix Cansell (piano)

Ala, bat! Sí, adeu és un espectacle poètic i musical, un joc de viure, cantar i escriure  sobrevolant la pròpia quotidianitat amb paisatges de sons, ritmes, jocs semàntics, fonètics i metalingüístics.

Rosa Pou (Serra de Daró, 1980) publica Entre monosíl·labs (2012) amb Xavi Lloses, on s’endinsa en el terreny compartit entre la música i la poesia: prefereix les paraules curtes amb discursos llargs i els jocs i la intuïció abans que els virtuosismes o les gravetats exagerades. Cantautora, poeta i lletraferida, escriu des del costat amè de l’enuig i el goig desxifrant la seva quotidianitat, en un paisatge carregat de sons, mots, rimes, ritmes i jocs semàntics i fonètics. És sobretot el joc el que li ha permès desenvolupar una escriptura pròpia i una manera diferent d’acostar-se a la poesia. Ha dirigit al costat de l’artista Mar Serinyà, Lúcid - Cicle d’Art i Poesia, a Torroella de Montgrí. Ha fet exposicions de Poesia envasada: «diferents dosis de poesia elaborada amb la finalitat de ser subministrada via intravenosa. Medicina per a lletraferits i altres afectacions de l’ànima».

Ha publicat Reversible (2016) amb el fotògraf Eugeni Prieto, i enguany, Ala, bat! Sí, adeu (Edicions Tremendes, 2020).

Aleix Cansell comença de petit a tocar el piano a l’escola municipal d’un poble de l’Empordà. Després d’uns primers anys de piano clàssic que van derivar en un canvi cap al modern, va descobrir la seva vocació i es va començar a formar en jazz. A partir de llavors ha combinat l’aprenentatge amb els concerts en directe. Actualment estudia el grau superior d’interpretació en piano jazz a l’ESEM Taller de Músics. També s’interessa per la docència i des de fa uns anys combina els estudis amb l’ensenyament musical.

Ha participat en diverses formacions pròpies, com Acció, amb la qual ha tret tres discos al mercat; Sara Terraza & The Black Sheep; Trio R4; Alba Morera i Aleix Cansell, i Alba Morera Trio, i ha col·laborat amb Samboits, Jazz de Copes i Sweet Planet, entre d’altres.

Per a assistir presencialment cal la inscripció prèvia.

Podeu seguir la sessió en línia en aquest enllaç

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Hi col·labora: Institució de les Lletres Catalanes