Pastilles revitalitzants d'arts escèniques
Altres espais a les 00:15 els dies 28, 29, 30, 31 de gener
Altres espais a les 00:15 els dies 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12 de febrer

Mostra de vídeos breus de teatre professional de les comarques gironines

Les restriccions per a la prevenció del contagi de la COVID-19 han deixat en suspens tota la programació presencial d’arts escèniques amb el que això representa per a públic i professionals.

Sense intenció de substituir l’experiència teatral però per mitigar, d’una banda, l’afany de teatre dels espectadors i de l’altra, la necessitat de treballar de les companyies, la Casa de Cultura de Girona impulsa i produeix el projecte Pastilles revitalitzants d’arts escèniques.

Catorze companyies professionals d’arts escèniques de les comarques gironines presenten en línia peces breus enregistrades en vídeo per oferir teatre quan no es pot assistir al teatre sota el lema "El temps de la COVID". Una forma creativa de complementar la producció escènica dels artistes connectant amb l’audiència en temps de confinament.

A partir del dijous 14 de gener cada dia pel canal de Youtube de la Casa de Cultura s'estrenarà una peça.

Dijous 14 de gener, a les 20 hores · Youtube

Estampades

“QUIESCÈNCIA”

Berta Escudero i Paula Redresa de les Estampades desenvolupen la seva activitat artística treballant amb cordes i mosquetons per oferir espectacles de dansa aèria. Les mateixes eines que ara amb la Covid les fan sentir que pengen d’un fil.

Divendres 15 de gener, a les 20 hores · Youtube

Cia. Anna Confetti

“Què fa l’Stefi a casa? (confinament)”

L’actriu Anna Alavedra, cor de la companyia Anna Confetti, presenta un recull d’esquetxos de teatre gestual amb el personatge del seu darrer espectacle de carrer “A la fresca” dirigit per Pep Vila, com a fil conductor.

Dissabte 16 de gener, a les 20 hores · Youtube

MeriYanes Produccions

“51 dies”

La companyia de l’actriu Meritxell Yanes, actualment ubicada a Celrà, ha presentat un treball que recull vídeos realitzats durant el primer confinament, a la primavera de 2020, interactuant amb els seus fills.

Diumenge 17 de gener, a les 20 hores · Youtube

Fèlix Brunet

“Confinat”

El veterà mag gironí Fèlix Brunet ens obre les portes de casa seva per compartir en batí consells i trucs per no avorrir-se durant el confinament. Màgia domèstica per no perdre ni la il·lusió ni l’esperança.

Dilluns 18 de gener, a les 20 hores · Youtube

Xavier Bobés

“HAIKU”

El teatre d’objectes més simbòlic, en aquesta ocasió, ve representat per l’artista Xavier Bovés. Lluny d’etiquetes i formalismes, presenta una peça amb pocs artificis inspirada en els haikus japonesos, on les mans i les paraules prenen el protagonisme.

Dimarts 19 de gener, a les 20 hores · Youtube

Cia. Elena Martinell

“Temps de Covid”

Elena Martinell i Marina Garcès, amb direcció de Roberto G. Alonso, ens trasllada a un viatge oníric a partir de la composició “Glitter ans be gay” de l'òpera “Candide” de Leonard Bernstein.

Dimecres 20 de gener, a les 20 hores · Youtube

Pere Hosta

“Teletreball”

La vida grisa d’un funcionari és el punt de partida que pren el clown Pere Hosta a l’hora de presentar el seu vídeo. Diferents gags composen aquesta peça que detalla l’avorriment d’un personatge que de seguida se’n va per les branques.

Dijous 21 de gener, a les 20 hores · Youtube

CobosMika

“Sensacions en moviment”

El silenci com a metàfora d’un sentiment. Les integrants de CobosMika ballen sense música davant una platea buida evidenciant la corprenedora realitat que han viscut les arts vives durant el confinament.

Divendres 22 de gener, a les 20 hores · Youtube

La Minúscula

“Quedem?”

Els gironins La minúscula es despullen per mostrar-nos com s’organitzen i les dificultats amb que la pandèmia ha sotmès al mon del teatre. Un meta-vídeo que posa en primer pla com de complicat pot ser actualment poder trobar-se i assajar.

Dissabte 23 de gener, a les 20 hores · Youtube

Mireia Vallès

“Poetes de la nostra realitat”

Por, tristesa i ira són els eixos que han inspirat a l’actriu i directora Mireia Vallès a l’hora de crear la seva peça. Una creació que reflecteix de forma poètica els estats d’ànim que li ha provocat la situació pandèmica.

Diumenge 24 de gener, a les 20 hores · Youtube

Cia. JCorona

“El Retorn”

La companyia Jordi Corona va debutar l’any 2017 amb “El cowboy de la trista figura”. En aquest vídeo aprofita el personatge del cambrer, present en els vídeos que ha anat presentant al seu Instagram durant el confinament, per portar-lo a un altre escenari més proper i malauradament, tot i la comicitat, més trist.

Dilluns 25 de gener, a les 20 hores · Youtube

ClinClonClown

“Swellen Sexpert”

L’actriu Sílvia Cadanet interpreta el carismàtic i provocatiu personatge de la Swellen, en aquesta ocasió oferint teràpia per videoconferència. Jocs de paraules i malentesos on el sexe i les desinhibicions conformen la història.

Dimarts 26 de gener, a les 20 hores · Youtube

La Sola Cia.

“Sense entrevista”

La titella reportera Xato Boom és la protagonista de la pastilla de La Sola Cia, incapaç de trobar el personatge més popular de l’actualitat. El podeu seguir al seu propi canal de micro-entrevistes a Youtube.

Dimecres 27 de gener, a les 20 hores · Youtube

H6 Clown

“Actitud”

La companyia arbucienca H6 Clown, formada per Raúl Martínez i Anna Casals, recupera el sensesostre protagonista del seu espectacle “Brossa” en una situació precària de lamentable actualitat.