Espectacle familiar "Petit o gran?", a càrrec d'Albert Vinyes
Dg, 09 de maig a Pati a les 10:30 h.

Pati Cultural de la Diputació de Girona

En Betu arriba al teatre amb la seva maleta, es transforma en pallasso davant dels petits i, a través de cançons conegudes pels nens i nenes, els fa passar una estona de descobriment d’aquest personatge, que acaba traient-se la disfressa i les pintures per tornar a marxar com ha arribat, com una persona «normal».
Un espectacle-experiència pensat perquè la mainada més menuda conegui el pallasso.

FUNDACIÓ XARXA

Qui és Albert Vinyes?

«Tot i néixer en un petit poble força aïllat, la vida em va portar de cara i de cul a la cultura del carrer. Començo tocant la gralla per acompanyar els gegants del poble i a partir d’aquí, amb un grup de cercaviles, La Colla del Fa, ja no vaig tocar la gralla mai més! Molta gent encara n’està agraïda». La faràndula aleshores era la bona vida, ja que el que guanyàvem amb les cercaviles ens ho patejàvem en un restaurant. Quines farres que fèiem! Però, santa innocència, no vaig comptar en aquell moment que no hi ha espectacles a diari, i de sopars sí…».

A partir de les vivències en la meva primera expedició amb Pallassos sense Fronteres l’octubre del   1993, defineixo el meu objectiu; ser pallasso! Pallasso i prou! Amb poc temps m’adono que això és molt cansat, per a mi i per als que m’envolten. Per tant, em guardo el meu pallasso  per a l’escenari, la pista o el carrer, i intento ser una persona la resta del temps. Pel meu bé i pel bé de tots els que m’envolten.
»Després vint-i-cinc anys de viure de fer espectacles i d’actuar en un total de vint-i-cinc països diferents, m’adono que encara em queda un gran recorregut per viure, per aprendre i per créixer, i això em motiva, em fa sentir viu i fa que em posi les piles. Visc cada actuació com l’única, la més important. M’agrada el públic, sobretot el que tinc davant ara. Aquest d’avui és el millor.»
A mitjans de 2021, coincidint amb la celebració dels trenta anys de vida professional d’Albert Vinyes, l’editorial Cossetània Edicions publicarà el conte il·lustrat d’aquest espectacle, amb dibuixos d’Albert Navarro i dins la col·lecció dels llibres de la «Circoteca de Valls».

Entrada gratuïta amb reserva prèvia aquí

Ho organitza: Diputació de Girona

Més informació aquí