Conferència "Artistes i boges: del càstig a la dissidència" amb Pere Parramon
Dv, 19 de març a Aula Magna a les 19:00 h.

Dins el minicicle "Dones artistes: alteritat i lloc propi", organitzat pels Amics del Museu d'Art, el Museu d'Art i el Cinema Truffaut, que consisteix en la projecció de tres pel·lícules al Cinema Truffaut i tres conferències.

La mirada patriarcal ha tendit a accentuar el concepte d’alteritat en la imatge femenina, convertint la dona en l’estrany mitjançant múltiples estereotips i estratègies iconogràfiques. Entre elles, la figura de la boja compta amb una tradició important que encara es fa més palesa a l’hora de bastir imaginaris al voltant de les dones artista. Malgrat el component de càstig implícit en aquesta visió, al llarg del temps, moltes creadores han trobat la manera d’apropiar-se-la i donar-li la volta fins a convertir-la en un espai de reivindicació, dissidència i llibertat.