8a Jornada Lluís Maria de Puig “Repensar Europa”, a càrrec de Francina Esteve
Dj, 06 de maig a Aula Magna a les 18:30 h.

Jornada dedicada a acostar a la ciutadania diferents temes d’abast europeu en record i homenatge a la figura gironina de Lluís Maria de Puig. El lema d’enguany és “Repensar Europa” i la jornada donarà el tret de sortida a les activitats programades a Girona per a celebrar el Dia d’Europa. Durant la trobada reflexionarem sobre el futur d’Europa i els seus ciutadans els propers anys: el canvi climàtic, la transició digital, la cohesió social, la salut pública, les migracions i la preservació dels valors de la Unió Europea són alguns dels reptes que com a ciutadans europeus haurem d’encarar. Aquest any s’inicia la Conferència Sobre el Futur d’Europa, un espai de debat obert a tota la ciutadania europea per a pensar junts sobre el futur que volem. La Jornada vol contribuir a obrir aquest debat, i per a fer-ho ens acompanyarà la Dra. Francina Esteve, directora del centre Europe Direct i professora de Dret de la Unió Europea de la Universitat de Girona.

PROGRAMA:

Benvinguda, a càrrec de Joaquim Millan, membre de la Junta del Consell Català del Moviment Europeu

Conferència "Repensar Europa", a càrrec de Francina Esteve, directora Europe Direct Girona i professora titular de Dret Internacional Públic i Dret de la Unió Europea de la Universitat de Girona

Clausura, a càrrec de lluís Martí Arderiu, tinent d'Alcaldia i regidor d'Urbanisme i Activitats de l'Ajuntament de Girona