Conferència «Terra presa. Per una nova política de sediments», Josep Juan Segarra
Dc, 01 de desembre a Aula A a les 19:30 h.

L’envelliment de les preses, la manca creixent de seguretat i la retenció de sediments als embassaments són problemes que afecten la major part de les conques hidrogràfiques mundials i especialment els deltes, que depenen del bon estat dels rius i de l’existència de cabals ecològics líquids i sòlids. A la conferència es farà un mosaic de la qüestió, que anirà des de les tècniques de gestió dels sediments fins a la caducitat de les concessions i els cànons ambientals del 25 % de l’energia produïda que Endesa hauria de pagar (i no paga) en els casos de Mequinensa, Riba-roja d’Ebre i Flix. Aquests cànons haurien d’ajudar a millorar les gestions fluvials.

Josep Juan Segarra és llicenciat en periodisme (2007) i en antropologia social i cultural (2021) per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. Com a becari d’investigació del Centro Nacional de Pesquisa (CNPq), de Brasil, va finalitzar el Màster d’antropologia social de la Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro. Des de l’any 2000 participa en diferents organitzacions i moviments socials en defensa del riu i el delta de l’Ebre. Des del 2015 coordina la Campanya pels Sediments. És membre fundador de l’Associació Sediments, realitzador d’audiovisuals, poeta i gerent de l’empresa Poesia Surf Kaiak. A més, fa recerca i treball pràctic de bioconstrucció.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona i Ajuntament de Roses

Director del cicle: Juan Jesús Aznar