Projecció del documental "OCUPACIÓN S.A."
Dv, 14 de maig a Aula Magna a les 19:00 h.

La Unitat de Cooperació de l'Ajuntament de Girona i l'Associació Catalana d'Amics del Poble Sahrauí (ACAPS-Girona) presenten el documental OCUPACIÓN S.A. (España/Brasil, 2020), amb la presència dels seus directors Sebastián Ruiz-Cabrera i Laura Daudén.

Ocupació S.A. és el retrat d'una traïció. Amb un enfocament minuciós i inèdit, el documental exposa els noms i cognoms dels empresaris i polítics espanyols involucrats en l'explotació econòmica del Sàhara Occidental, l'última colònia d'Àfrica i un dels territoris més violents, militaritzats i censurats del món. Els testimonis recollits en aquest documental també revelen la cadena de silencis i mentides que comença en els centres de poder europeus i acaba a les ciutats ocupades pel Marroc, on homes i dones sahrauís resisteixen a la despulla i la negació dels seus drets.

La projecció anirà acompanyada de l'exposició "Sàhara Occidental: la lluita contra l'oblit", una exposició fotogràfica que repassa la història i la cultura d'un poble de persones refugiades que fa més de quaranta anys que reclamen justícia.

Des del 1994, un equip de recerca i cooperació de la Universitat de Girona desenvolupa activitats als camps de refugiats sahrauís i als territoris alliberats del Sàhara Occidental, en col·laboració amb el Ministeri de Cultura de la República Àrab Sahrauí Democràtica (RASD). L'objectiu: preservar de l’oblit la injustícia de què és víctima el poble sahrauí i  mantenir viva la memòria d’un poble que es veu sotmès a processos de canvi accelerat en condicions d’exili forçat i de repressió al seu propi territori.

Organitza: Unitat de Cooperació de l'Ajuntament de Girona i ACAPS - Girona