Projecció del documental "Hi ha algú al bosc"
Ds, 08 de maig a Aula Magna a les 16:00 h.

Pati Cultural de la Diputació de Girona

La Lejla Damon és una jove de vint-i-cinc anys que ha crescut feliç en una família de classe mitjana a Londres. Els seus pares, periodistes, van cobrir la guerra de Bòsnia i Hercegovina durant els anys noranta. El desembre de 1992, mentre gravaven a l’Hospital de Sarajevo en ple bombardeig de la ciutat, van trobar una dona que acabava de donar a llum. La dona els va dir que apartessin el nadó dels seus braços o l’ofegaria. Era el resultat de les violacions que havia sofert durant la guerra; era el fruit de l’enemic. Durant aquesta guerra, entre 25.000 i 50.000 dones van ser víctimes de violació com a estratègia de neteja ètnica. No hi ha una xifra oficial perquè moltes d’elles no van sobreviure o ho viuen encara en silenci vint-i-cinc anys després.
La Lejla, l’Alen i l’Ajna són nens nascuts de les violacions de la guerra. Vint-i-cinc anys més tard, s’han unit a les supervivents en la seva lluita per trencar el silenci i superar l’estigma. Ha acabat la guerra per a ells? En ple aniversari de la signatura dels Acords de pau de Dayton, ha arribat l’hora de donar veu a aquestes víctimes de segona generació.

CULTURA I CONFLICTE

Cultura i Conflicte és un equip multidisciplinari de professionals que creu en la capacitat de la cultura com a motor de diàleg i reflexió i com a eina de transformació social. En aquest sentit planteja propostes en l’àmbit de les arts escèniques, el terreny audiovisual, la fotografia i el periodisme, partint d’un treball de recerca conjunt que permeti donar context a una realitat sempre polièdrica i diversa i generar-ne noves preguntes i noves òptiques.

Entrada gratuïta amb reserva prèvia aquí

Ho organitza: Diputació de Girona

Més informació aquí