Taula rodona «L’estigma en els mitjans de comunicació»
Dc, 16 de juny a Aula Magna a les 18:30 h.

Quina relació hi ha entre els mitjans de comunicació i l'estigma sobre la salut mental? Quina és la importància de fer una informació respectuosa? Com es pot fer?

Parlarem d'aquestes qüestions i moltes més a la taula rodona "Estigma als mitjans de comunicació" que l'Associació de Bipolars de Girona (ABIgirona) ha organitzat amb la col·laboració de la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

S'estima que el 25% de la població patirà algun problema de salut mental al llarg de la seva vida. Els mitjans de comunicació tant poden ser una eina per ajudar a normalitzar els trastorns mentals i a combatre estereotipis com un instrument que creï desconfiança cap a les persones afectades, fent créixer la seva estigmatització. Aquesta ha estat la raó per impulsar a organitzar aquesta taula rodona: reflexionar sobre com es donen les informacions, plantejar eines de millora i conèixer tots els punts de vista.

Per això comptarem amb el periodista col·legiat Òscar Pinilla, la psiquiatra Marifé Martín (cap del sector de salut mental del Gironès i del Pla de l'Estany de l'IAS) i una  persona membre d'ABIgirona. L'acte serà conduït i moderat per Josep Soler, president d'ABIgirona.

Tot i que la taula rodona és oberta a tothom, per complir les mesures sanitàries vigents, l'aforament és limitat i per això cal inscriure's prèviament al següent enllaç: https://abigirona.com/calendari-i-inscripcions/

Nota de premsa: https://www.periodistes.cat/actualitat/noticies/salut-mental-i-mitjans-de-comunicacio-enemics-intims

Les nostres xarxes socials:

Twitter: @abigirona

Instagram: @abigirona