«El meu planeta» fotografies de Samuel Bollendorff
Sales d'exposicions - PB a les 11:00 els dies 07, 08, 09, 10, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24, 27, 28, 29, 30 de juliol

Samuel Bollendorff va néixer al setembre de 1974. És graduat a l'Escola Louis Lumière de l'Escola Nacional de Belles Arts de París, fotògraf de premsa autònom, va treballar durant cinc anys al diari Liberation. Radicat a París, és membre fundador de l'agència pública l'Œil, una de les últimes agències independents de fotografia de premsa francesa des de 1999 fins al seu tancament l’any 2010. És autor de sis monografies, sis documentals en vídeo i set documentals interactius. La seva obra es publica i s'exhibeix regularment a França i internacionalment i ha estat guardonada amb prestigiosos premis com el Premi Especial Fondation Hachette, el Premi SCAM d'obres digitals interactives, el Prix Europa en línia a Berlín, la Visa d'Or per a documentals web, entre d'altres.

"El meu Planeta" és un recull de fotografies, com les de la seva sèrie "Contaminacions" (2018) en la que el fotògraf proposa una reflexió sobre les contaminacions industrials irremeiables, transformant durant dècades, fins i tot segles, territoris en zones no adequades per al desenvolupament de la vida. Un recorregut mundial per zones contaminades per homes del segle XXI i les seves indústries químiques o nuclears que deixa seccions senceres del nostre planeta contaminat, com a llegat per a les nostres generacions futures.

La mostra ha estat realitzada en el marc de la residència de sis mesos del fotògraf Samuel Bollendorff al CIP (Centre International du Photjournalisme). S’ha dut a terme un treball sobre la representació del planeta i de la seva fragilitat amb els alumnes de CE1 de l'escola Pasteur de Perpinyà, de 6a del col·legi de Cabestany, de 4a du col·legi Ambrussum de Lunel, de 1a del liceu Picasso de Perpinyà i del Servei Joventut de Perpinyà.

A partir de l'obra de Samuel Bollendorff sobre la contaminació vinculada als microplàstics abocats al mar Mediterrani, es mostren també els treballs dels joves i es pot veure el diàleg entre la fotografia de Bollendorff i els seus alumnes.

HO ORGANITZA: CIP (Centre International du Photojournalist) i Casa de Cultura de la Diputació de Girona

AMB EL SUPORT DE: Visa pour d'Image Perpignan, Casa de la Generalitat de Catalunya a Perpinyà i Casa de Cultura de la Diputació de Girona

LLOC: Sales d'exposicions de la planta baixa

HORARI: de dimarts a divendres d'11 a 20 h i dissabtes d'11 a 18 h. Festius tancat