Conferència «Benestar post-pandèmia: la covid-19 persistent un problema de salut?», amb Albert Gómez
Dj, 16 de desembre a Aula Magna a les 19:00 h.

En finalitzar la conferència, tindrà lloc l'acte de clausura del cicle La Tardor amb NEOMA 2021 a càrrec de la Dra. Rosa Núria Aleixandre, presidenta del Consell Social de la Universitat de Girona i el Dr. Enric Verdú, codirector del grup de recerca NEOMA

SINOPSI:

La COVID-19 pot provocar des d’una malaltia asimptomàtica fins a manifestacions greus que poden afectar diferents òrgans, entre els quals els pulmons o el sistema nerviós central. Una vegada superada aquesta fase aguda, en un percentatge de pacients (entre un 2,5 % i un 35 %, segons diferents estudis) persisteixen diferents símptomes que poden provocar una disminució significant de la qualitat de vida. Quan parlem de COVID-19 persistent? És tan comuna com es diu? A qui sol afectar? Podem predir a qui afectarà? Podem fer alguna cosa per evitar-la? Podem fer alguna cosa per millorar-ne els símptomes? Ens podem vacunar si tenim COVID-19 persistent?

Albert Gómez Lozano és cap de servei de Medicina Interna de l’Hospital de Santa Caterina. Professor associat de la Facultat de Medicina de la Universitat de Girona, en el camp de les malalties infeccioses.

Ho organitza: Grup de Recerca d'Anatomia Clínica, Embriologia i Neurociència (NEOMA) i Casa de Cultura de Girona

Amb el suport del Consell Social de la UdG