Conferència «L’aigua determina el clima i la nostra salut», amb Joan O. Grimalt
Dc, 03 de novembre a Aula A a les 19:30 h.

«L’aigua determina el clima i la nostra salut»

En aquesta presentació es mostrarà com l’aigua és un element essencial del clima de la Terra i com les variacions en el fluxos dels corrents marins estan afectant el clima. També es mostrarà com s’utilitza l’aigua en els diferents països del món i com és un vector de transmissió de malalties quan no es gestiona bé.

Joan O. Grimalt és doctor en ciències químiques (UAB, 1983), professor d’investigació del CSIC (1992) i membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans (2013). Geoquímic orgànic ambiental dedicat a l’estudi dels compostos orgànics naturals i antropogènics com a indicadors del canvi climàtic i de l’estat de salut dels ecosistemes i organismes (inclosos els humans). Ha publicat més de set-cents articles científics citats més de vint-i-cinc mil vegades. Ha dirigit cinquanta tesis doctorals. Disposa d’un índex h de 81 (l’índex h es calcula d’acord amb la distribució de les cites que han rebut els treballs científics d’un investigador). Premi Jaume I de Protecció de la Natura (Generalitat Valenciana).

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona i Ajuntament de Roses

Director del cicle: Juan Jesús Aznar