Conferència «Contaminants antropogènics en l’aigua. Fonts i impactes en el medi ambient aquàtic i en la salut humana», amb Mira Petrovic
Dc, 10 de novembre a Aula A a les 19:30 h.

Els productes químics formen part de la nostra vida diària. L’activitat humana emet una gran quantitat de productes químics a l’entorn i el resultat és una exposició contínua a les complexes barreges químiques que afecten els ecosistemes i els éssers humans. L’aigua de rius i llacs o l’aigua subterrània sovint estan contaminades per aquests productes químics, als quals estem exposats a través de l’aigua potable. En aquesta conferència es resumiran els coneixements científics actuals.

Mira Petrovic és professora d’investigació de l’ICREA, des del 2005. Doctora en química per la Facultat d’Enginyeria i Tecnologies Químiques de la Universitat de Zagreb (Croàcia). Del 1999 al 2011 va desenvolupar la seva tasca investigadora al Departament de Química Ambiental de l’IDAEA-CSIC. Actualment és investigadora sènior a l’Institut Català d’Investigacions de l’Aigua (ICRA), on és cap de l’Àrea de Qualitat de l’Aigua i responsable de la línia d’investigació de contaminants en els processos del tractament d’aigües. Ha publicat més de dos-cents articles científics i ha participat en trenta projectes europeus.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona i Ajuntament de Roses

Director del cicle: Juan Jesús Aznar