Conferència «Què és la ciència dels sistemes complexos i per a què serveix?», amb Maxi San Miguel
Dj, 30 de setembre a Aula A a les 19:30 h.

Stephen Hawking va dir que la complexitat és la ciència del segle xxi. Aristòtil ja va dir que el tot és més que la suma de les parts, i el premi Nobel Phil Anderson va afirmar que la hipòtesi reduccionista no implica una hipòtesi construccionista. Aquesta xerrada pretén explicar aquestes afirmacions a través de conceptes com l’emergència, la connexió micro-macro, els fenòmens col·lectius i lliures d’escala i les xarxes complexes. També incidirà sobre la interdisciplinarietat de la ciència dels sistemes complexos, la seva capacitat de redefinir camps del coneixement i les implicacions de la disponibilitat de dades massives (big data).

Maxi San Miguel és catedràtic de física a la Universitat de les Illes Balears i director fundador de l’IFISC (Institut de Física Interdisciplinària i Sistemes Complexos, UIB-CSIC). És autor d’uns 360 articles en revistes de primer nivell en física, enginyeria, ecologia, sociologia i ciència interdisciplinària. Fa recerca en física estadística i no lineal, sistemes complexos, sociologia computacional, física del làser i fotònica. Ha rebut la medalla de la Societat Espanyola de Física - Fundació BBVA el 2010 i el Senior Scientific Award 2015 de la Complex Systems Society.

Ho organitza: Càtedra Lluís Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica de la UdG i Casa de Cultura de Girona

Inscripció prèvia obligatòria