Conferència «ID-IoT. La Internet de les coses que ens vigilen, ens censuren, ens castiguen i ens manipulen», amb Bel Bosck i Bagué
Dm, 02 de novembre a Aula Magna a les 19:00 h.

La mercadotècnia aplica l’adjectiu smart (‘intel·ligent’) a tot un seguit de coses que ens vigilen, ens censuren, ens castiguen i ens manipulen. Segons tots els experts en seguretat, l’adjectiu smart equival a ’vulnerable‘. Parlant amb propietat, tenim, doncs, telèfons vulnerables, cases vulnerables, ciutats vulnerables… Perquè vulnerable és tot allò que es connecta a Internet, sigui el que sigui; Gadgets que ens fan la vida més fàcil i la supervivència més difícil. Avui mateix ja hi ha molts aparells que es connecten a Internet. En els propers cinc anys serà impossible prescindir d’un electrodomèstic que es connecti a Internet o que s’interconnecti amb altres aparells. Per necessitat nostra? No, perquè posar a una torradora un xip que es connecta a Internet és tan barat que al fabricant li surt a compte. Què són 10 cèntims a canvi de totes les dades granulars que gratuïtament recopilarà sense que nosaltres puguem fer-hi res per aturar-ho?

–––––––––––––

En el currículum de Bel Bosck i Bagué, la literatura, el periodisme i el disseny gràfic es donen la mà amb la informàtica i la tecnologia, unes disciplines amb les quals l’autora ha estat vinculada des d’un punt de vista formatiu i laboral però també des de la reflexió i la investigació sobre com ens afecten aquestes eines èticament i personalment. Dirigeix aquest cicle des de 2018.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Dirigeix el cicle: Bel Bosck