Conferència «Pandèmia, privacitat i noves tecnologies», amb Karma Peiró
Dc, 13 d'octubre a Aula A a les 19:00 h.

El 2020 serà sempre recordat com «l’any pandèmic», malgrat que altres esdeveniments d'àmbit global, com ara desastres naturals o revoltes a favor dels drets humans, van tenir una dimensió considerable. Un any pandèmic fortament marcat per l’ús de la tecnologia, cada cop més invisible i poderosa. Una tecnologia exigent que ens obliga a renunciar a la nostra privacitat a canvi d’un control dels contagis de la COVID-19 que ens promet amb aplicacions creades ad hoc. El temps ha demostrat que això no ha estat així, però què hem après pel camí? No és la primera vegada que governs i multinacionals tecnològiques erosionen els drets digitals, però ara és cada cop més difícil de detectar. La intel·ligència artificial —introduïda actualment en tots els àmbits de la societat— opera de manera veloç i sistemàticament: des del reconeixement facial fins a l’automatització de decisions relacionades amb la salut, l'educació, l’entorn laboral, judicial o de benestar social. Per què és important tenir consciència del món tecnològic actual i què podem fer respecte d’això?

–––––––––––––

Karma Peiró és periodista especialitzada en tecnologies de la informació i la comunicació. Codirectora de la Fundació Visualització per la Transparència (ViT), que promou l’ús de les dades obertes per empoderar la ciutadania i el retiment de comptes de la informació pública, és també redactora de documentació oficial per comunicar a la ciutadania l’ús de la intel·ligència artificial aplicada en l’àmbit de l’Administració pública tant local com autonòmica. És coautora de l’informe Intel·ligència artificial. Decisions automatitzades a Catalunya, publicat per l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCat) el 2020, i membre del Consell Assessor de l’Observatori d’Ètica en Intel·ligència Artificial de Catalunya (OEIAC) i del Comitè Ètic de la Universitat Politècnica de Catalunya.

*Foto: Adrià Costa (2018)

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Dirigeix el cicle: Bel Bosck