Conferència «Nutrició, envelliment cerebral i neurodegeneració», amb Gemma Guillazo
Dj, 25 de novembre a Aula Magna a les 19:00 h.

Sabem que factors ambientals, com ara la dieta seguida al llarg de la nostra vida, tenen un impacte en el nostre epigenoma i poden influir en el procés d’envelliment atenuant o incrementant el risc de desenvolupar certes patologies. En aquest context, la restricció calòrica (RC), definida com la reducció de la ingesta de calories sense malnutrició i amb una aportació normal de vitamines, minerals i biomolècules, és una intervenció que s’ha mostrat que és capaç d’incrementar la longevitat, millorar la salut i prevenir les disfuncions cognitives associades a l’envelliment no patològic. El coneixement dels mecanismes d’acció de la RC podran proporcionar-nos informació rellevant per conèixer possibles mecanismes cerebrals sobre els quals puguin actuar nous mètodes terapèutics efectius per potenciar les funcions cognitives minvades en la vellesa.

Gemma Guillazo Blanch és doctora en psicologia i professora titular d’universitat del Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i membre de l’Institut de Neurociències de la UAB. Directora del grup de recerca en neurobiologia de l’aprenentatge i la memòria.

Ho organitza: Grup de Recerca d'Anatomia Clínica, Embriologia i Neurociència (NEOMA) i Casa de Cultura de Girona

Amb el suport del Consell Social de la UdG