Espectacle poètic «Silur», amb Sònia Moya, Maria Ribera i Manel Fortià
Dg, 06 de febrer a Aula A a les 18:00 h.

Sònia Moya (poesia i veu), Maria Ribera (moviment i cos) i Manel Fortià (contrabaix)

Silur no és un peix que es mossega la cua. Silur navega pels cossos i la paraula de dues dones que reben el moviment amb tota la seva amplitud a través de la poesia i la música.

Extrets del llibre homònim, cinquè recull de l’autora, els poemes de Silur neixen de la necessitat d’entendre la sacsejada com a possibilitat per al canvi. A partir de la figura mitològica del Namazu, silur gegantí que a l’antic Japó era culpat dels moviments sísmics, el llibre i l’espectacle fan un recorregut a través de tres dels quatre elements per obrir els braços a l’esfondrament com a símbol de la catarsi i, per tant, del renaixement.

Sònia Moya hi posa el vers, Maria Ribera el cos, Manel Fortià la música. I amb aquest llenguatge que acaba sent únic, travessen aire, terra i aigua per donar la benvinguda al sisme i viure’l en plenitud i amb els ulls oberts al canvi. Perquè saben que en la reconstrucció hi trontolla qualsevol estructura.

Sonia Moya és professora i poeta. Convençuda que la poesia ha de canviar el món, treballa per a la seva comprensió i gaudi com a eina d’ensenyament des d’una triple perspectiva: amb l’alumnat, amb docents i amb intervencions poètiques a primària. Ha publicat Gramàtica de l’equilibri (Galerada, Premi Amadeu Oller de poesia, 2010), Plutó (Témenos, 2015), Intersecció de conjunts (Témenos, Col·lecció Lai, 2017), Càntara (Témenos, Col·lecció Lai, 2018) i Silur (Meteora, 2019).

Més informació aquí.

Maria Ribera Salvador és psicòloga, ballarina i creadora multidisciplinària. Amb una llarga trajectòria en la dansa, l’entén com un llenguatge de l’experiència. Gestiona Coprojectes, una plataforma que reuneix la seva tasca pedagògica a l’entorn de la dansa, el desenvolupament personal a través de l’art com a vehicle i les seves inquietuds artístiques.

Més informació aquí.

Manel Fortià és un contrabaixista amb una llarga trajectòria com a intèrpret, improvisador i compositor dins del jazz i la música moderna que l’ha portat a tocar amb grans figures nacionals i internacionals com Dave Liebman, Eliot Zigmund, Chris Cheek, Bill McHenry, Arturo O’Farrill i Ari Hoenig, entre molts altres.

Ha gravat més d’una trentena de discos com a líder i sideman, entre els quals destaquen My Old Flame, amb Marco Mezquida; Bulería Brooklyniana, amb Albert Marquès i Raphaël Pannier; Beige, amb Sergi Sirvent Smooth Trio, i Les Crisàlides, amb Sabina Witt.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Inscripció gratuïta obligatòria

* Foto: Marta Garcia (2019)