Lectura difònica de «A la dula vés» d'Enric Casassas, amb Enric Casasses i Guim Valls
Ds, 12 de febrer a Aula A a les 19:30 h.

El 2002 es va publicar pòstumament l’obra poètica A la dula vés (Recull de reculls) d’Enric Casassas i Simó, químic i personatge reconegut del món cultural del país. Vint anys més tard, el seu fill, el poeta Enric Casasses, ret un homenatge al pare amb la complicitat del també poeta Guim Valls. Un recital en el qual s’aniran desgranant els poemes del recull. Uns poemes plens de lucidesa, crítica, ironia i eminentment humor.

El títol apel·la a la llibertat i convida a moure’ns fora de les convencions i les modes. Aquesta mateixa llibertat amb la qual la ciència i les humanitats es confonen. En paraules de Casasses, «en la poesia, com en l’alquímia, el microcosmos i el macrocosmos es reflecteixen i hom és alhora l’estudiant i l’objecte d’estudi, l’experimentador i la matèria de l’experiment».

Enric Casasses va entrar en la literatura primer a partir de l’exemple del seu pare i després amb el mestratge d’Àngel Carmona i l’aprofundiment en la «teoria-i-pràctica» de l’art amb Stella Hagemann. Els seus llibres de poesia han merescut diversos premis. També escriu prosa i teatre, a més de fer poemes-dibuix. Considera que el vers i la poesia són «música parlada» i que es realitzen en veu alta, i fa recitals tot sol o en col·laboració amb músics (Manel Pugès, Pascal Comelade, Feliu Gasull, Josep Prats, Don Simon & Telefunken...). El recull de la seva poesia dels darrers anys porta per títol El nus la flor (Poncianes, 2018), mereixedor del Premi de la Crítica de Poesia i Premi Lletra d’Or. El 2020 va sortir la seva darrera obra publicada, Assagets (Poncianes), i va rebre el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes, que li reconeix la trajectòria intel·lectual.

Guim Valls (Barcelona, 1992) ha publicat Quincalla del segle (Roure, 2015), La mà dins la roda (Viena, 2017) i Pitó (Poncianes, 2020). Ha participat en recitals de tota mena arreu del territori català. És membre del grup d’improvisació poètica Nicomedes Mendes.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Inscripció gratuïta obligatòria