Lectura del llibre «Els moviments humans», de Narcís Comadira
Dj, 03 de febrer a Aula A a les 19:30 h.

Narcís Comadira (poesia i veu) i Quim Solà (piano)

A l’inici d’aquest any, Narcís Comadira presenta el llibre de poemes Els moviments humans coincidint amb el seu vuitantè aniversari. El llibre està format per un pròleg, una quarantena de poemes i un epíleg. El títol fa referència a la Divina comèdia de Dante, mort ara fa poc més de set-cents anys, i a la gent i les passions que poblen aquesta vasta obra.

El poeta llegirà el pròleg, l’epíleg i una selecció de poemes. L’acompanyarà al piano Quim Solà.

Narcís Comadira (Girona, 1942) és escriptor i pintor. Va estudiar humanitats i filosofia al Seminari de Girona i al Monestir de Montserrat. Posteriorment va iniciar els estudis d’arquitectura i de filologia romànica, tot i que va acabar llicenciant-se en història de l’art. De 1971 a 1973 va ser lector a la Universitat de Londres, on va connectar amb la tradició poètica anglesa. Com a poeta forma part de l’anomenada generació dels setanta, que es va nodrir de l’influx de Gabriel Ferrater, però també de Josep Carner i de J. V. Foix. La seva obra poètica és extensa (amb més de vint poemaris publicats) i diversa en temàtiques, veus i registres. A més a més, ha conreat gèneres com la crítica literària, la traducció —sobretot de l’italià i de l’anglès—, la dramatúrgia, etc. Així mateix, cal destacar la seva tasca de pintor.

L’any 2013 va obtenir la Creu de Sant Jordi; el 2020 el Premi Jaume Fuster, atorgat per l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, i el 2021 el Premi Nacional de Cultura, màxima distinció en el camp de la cultura, atorgat pel Consell Nacional de la Cultura i les Arts (CoNCA).

Més informació al web de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana.

Quim Solà combina l’activitat musical amb la professió de pediatre. Ha fet concerts a diversos llocs de Catalunya i a Itàlia, tant en el paper de solista com en el de pianista acompanyant. La seva capacitat d’improvisació l’ha portat a participar també en espectacles de format molt divers i ben allunyat del món clàssic.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Inscripció gratuïta obligatòria

Aquest acte forma part de la commemoració del 80è aniversari de Narcís Comadira, que aplega diferents activitats a la ciutat. Trobareu totes les activitats relacionades aquí.