Presentació del llibre «Vent a la mà», de Carles Dachs, amb l'autor i Irene Tarrés
Dc, 16 de febrer a Auditori Viader a les 19:00 h.

Presentació del llibre Vent a la mà, de Carles Dachs, guanyador del 19è Premi de poesia de Sant Cugat a la memòria de Gabriel Ferrater. El jurat del premi, un dels més prestigiosos i ben dotats en llengua catalana (format per Xavier Folch, Jordi Cornudella, Marc Romera, Enric Sullà i Marta Pessarrodona), va destacar que es tracta d’un llibre «de plena maduresa» i «destinat a deixar la seva empremta».

El poemari està estructurat en tres parts: la primera la formen un conjunt de poemes, la segona es tracta d’una elegia consagrada al pas del temps i que va escriure durant la seva estada a Budapest i la tercera és un poema dedicat a la mort del pare. Malgrat la varietat temàtica, la veu de l’autor crea «una unitat potent» alhora que invita el lector a la reflexió.

Dachs vindrà acompanyat de l’escriptora de Sant Feliu de Pallerols Irene Tarrés.

Carles Dachs és llicenciat en filologia catalana per la UAB. Ha publicat Suc de llum (Premi Joan Duch per a Joves Escriptors 2009; Editorial Fonoll, 2010) i A dalt més alt (Premi Maria Mercè Marçal; Pagès Editors, 2015). És cofundador de la petita col·lecció de paquettes de poesia «Els Papers Díscols». Escriu puntualment a la revista digital de crítica literària La Lectora i en altres publicacions. Ha estat professor lector de català a la Universitat Eötvös Loránd de Budapest entre el 2017 i el 2021.

Irene Tarrés Irene Tarrés ha publicat els reculls de poesia Els perfils emmudeixen a Managua, inclòs en l'antologia Trista joia (2005); I si ens enfonsem? (2005); Murs de Tlacatl (2010), la plaquette Treta de terra (2015), amb il·lustracions d'Albert Tarrés, i rels de veu (2018). La seva obra teatral Chureca va obtenir el premi Josep Ametller 2015 de la revista Recvll.

Actualment combina l'escriptura amb l'ensenyament de la llengua catalana i la literatura en instituts de secundària.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Inscripció gratuïta obligatòria