Taula rodona «El llegat de Gabriel Ferrater», amb Marta Pessarrodona, Salvador Oliva, Maria Callís i Jaume Coll Mariné. Modera: Jordi Cornudella
Dc, 23 de febrer a Aula Magna a les 19:30 h.

L’obra poètica de Gabriel Ferrater va ser una obra de pocs anys però encara té una empremta forta en la poesia catalana d’avui. Commemorant el centenari del seu naixement i el cinquantenari de la seva mort, en parlarem amb dos poetes de la generació que en va rebre directament el mestratge i la influència i amb dos poetes que no el van tractar personalment perquè pertanyen a una promoció molt més recent.

L’acte s’emmarca dins l’Any Gabriel Ferrater, promogut per la Institució de les Lletres Catalanes (ILC).

Marta Pessarrodona (Terrassa, 1941) acaba de recollir més de cinquanta-cinc anys de producció poètica en el volum Tot m’admira: Poesia completa (1965-2021). Entre els molts reconeixements que ha rebut al llarg de la seva trajectòria s’hi compta el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes (2019).

Salvador Oliva (Banyoles, 1942) ha publicat mitja dotzena de llibres de poesia pròpia, una novel·la en vers i un nombre important de traduccions, incloent-hi les de l’obra completa de William Shakespeare. També és autor d’estudis sobre mètrica i elocució.

Maria Callís (Girona, 1983) ha publicat quatre llibres de versos. Amb l’últim, La ciutat cansada, va obtenir el Premi Carles Riba. A més dels recitals en què participa, diu versos seus i d’altri en concerts del grup El Pèsol Feréstec i del duo Vladivostok, dels quals forma part.

Jaume Coll Mariné (Muntanyola, 1989) ha publicat tres llibres de versos. Amb el tercer, Un arbre molt alt, va guanyar un premi a obra inèdita (Ausiàs March de Gandia) i un altre a obra publicada (Cavall Verd - Josep Maria Llompart). És baixista del grup musical Obeses.

Jordi Cornudella (Barcelona, 1962), poeta i editor, és un dels marmessors del llegat literari de Gabriel Ferrater.

Ho organitza: Casa de Cultura de Girona

Inscripció gratuïta obligatòria