Presentació del llibre «Joanot Martorell (1410 – 1465). El cavaller del rei», de Josep Brugada
Dll, 08 de novembre a Aula A a les 19:00 h.

Joanot Martorell (1410-1465). El cavaller del rei repassa la trajectòria del llinatge dels Martorell, originaris de la Catalunya Vella però establerts al regne de València d'ençà dels primers temps de la reconquesta del rei Jaume I.
El primer dels Martorell documentat a la vila de Gandia es remunta a l'any 1240. Estigueren vinculats a la monarquia catalanoaragonesa, a la dinastia Trastàmara i als ducs de Gandia. Exerciren d'autèntics senyors feudals a la comarca de la Safor i ostentaren diversos càrrecs nobiliaris.
Al segle xv la nissaga engendrà un dels fills més notables, el cavaller Joanot Martorell. Joanot, nascut a València el 1410, esdevingué un autèntic aristòcrata, model d'home cavalleresc que tingué una vida ben contrastada de bregues, viatges, tornejos i ignotes aventures amoroses.
Joanot Martorell, a més de moltes lletres de batalla, escriví en llengua catalana i deixà per a la posteritat el millor llibre del món, la millor novel.la cavalleresca europea del segle xv, el Tirant lo Blanc, publicada a València el 1490.

Ho organitza: Llibreria 22