Re-enACTment. Accions enregistrades_Escala i AulaB
Aula B a les 10:00 els dies 01, 02, 03, 04 de febrer
Aula B a les 11:00 els dies 05 de febrer

ACCIONS ENREGISTRADES /  17/01/21 - 05/02/22

La projecció dels registres en vídeos de les accions es van presentar al cicle Laterata 1995 i el cicle Absències 1996, tenen lloc en dos espais: a l’escala d'accés a la sala d'exposicions del primer pis de la Casa de Cultura i a l'Aula B.

AULA B

RAMON GUIMARAES

Enregistrament de l’accióDe professió les seves labors II.

Re-enactment  2022

En revisar i rellegir la partitura original de l'acció 'De profesión sus labores II' del 1997, poso fil a l'agulla i amb els mateixos paràmetres, em proposo donar-li un gir copernicà. Actualitzant-la al meu moment vital i al context social actual. M'articulo per poder desaparèixer darrere el reflex sempre canviant de la mirada del públic que, mentre abstret i amb narcisisme s'autocontempla, sosté les agulles que aleatòriament i els entrego. Cosa que fa possible de nou l'acció d'unir, teixir, posar fil, fer visibles i establir unes relacions, uns nexes i lligams que atzarosament genero entre elles, per després, sobtadament, tornar a fer-les desaparèixer, a cop de tisora, abans de marxar. Però a diferència de la primera execució, en aquesta ocasió, l'eina que els deixo els permetrà en el futur teixir i tornar-se a unir si així ho desitgen.

Ramon Guimaraes

C-72R

Enregistrament de l’acció: Relats paral·lels (Explorant la casa).

Re-enactment 2022

La història té un relat oficial escrit des del poder, però la realitat té moltes cares, moltes lectures possibles, depenent de qui la interpreti. La versió oficial de la història s’ha narrat des d’un punt de vista androcèntric prenent com a protagonista un perfil molt específic: el de l’home blanc occidental ajustat als valors tradicionals de la classe dominant. Igualment, qui construeix la història de l’art ho fa deixant al marge part de la realitat.

Aquesta dinàmica, que ha prevalgut des de l’inici dels temps, dona una versió esbiaixada i parcial del passat i dels fets contemporanis en tots els àmbits, amb la voluntat ideològica de mantenir el poder patriarcal i generar una ceguesa envers tot allò que no sigui la narració hegemònica.

L’acció de C-72R és una proposta de veure més enllà del relat construït des de la visió dominant.

ESCALA PRIMER PIS

Projecció d'enregistraments en vídeos de les accions que es van presentar al cicle Laterata 1995 i el cicle Absències 1996.

DENYS BLACKER

Enregistrament de l’acció: L’esquelet del sentiment.

Cicle Absències 1996

Encara que en l’actualitat es menysprea tot el que és emocional i irracional, Blacker treballa connectada amb la seva intuïció –sense deixar d’usar l’intel·lecte, la raó i el judici– per crear un espai sagrat ple de visions, de somni i poesia que permeti connectar amb el món femení.

LUÍS CONTRERAS

Enregistrament de l’acció: Música para incisivos y caninos.

Cicle Laterata 1995

La performance de Luis Contreras Música para incisivos y caninos  és un conglomerat d’accions mínimes i repetitives per crear situacions aparentment absurdes i així despertar l'expectació entre el públic. La temàtica fa referència al dolor, a l’amor i a la mort.

DIES: del 17 de gener al 5 de febrer

HORARI: de dilluns a divendres de 10 a 20 h. Dissabte 5 de febrer d' 11 a 18 h