Re-enACTment. Accions en directe. Jordi Mitjà, LLuís Alabern i Borja Zabala
Ds, 18 de desembre a Pati a les 11:00 h.

Es presenten en directe re-enactmets de les accions que els/les artistes varen realitzar dins del cicle d'accions Cegueses 1997. Aquesta relectura implica abstraure el contingut conceptual per activar-les des d'una mirada contemporània o en alguns casos comptar amb col·laboracions noves.

JORDI MITJÀ

Acció: L’habitació dels convidats.

(Cicle Asències 1996)

A L'habitació dels convidats negocio amb un seguit d'amics i coneguts una estada en els seus pisos d'estudiant i documento com s'adapten en aquells espais de lloguer a Barcelona. Reviure la documentació, la interferència del "fals convidat", evidencia que la temporalitat de les obres —quasi com els arxius o les càpsules del temps— disparen el sentit cap a noves parcel·les hermenèutiques. I en aquest cas, són la constatació d'una forma de treball en què la performance es fa d'esquena al públic. Revisitar l'obra, és revisar una forma de fer, un procés de treball que d'alguna manera marcarà la meva trajectòria. Una dinàmica d'actuació i negociació en la qual tot el procés, inclús la documentació, és en si mateix el corpus de l’acció. Llegir l’acció ara de nou esdevé també una nova forma de performativitat.

Jordi Mitjà

LLUÍS ALABERN

Acció:  Un home cec és una casa buida.

(Cicle Cegueses 1997)

La ceguesa en un món constituït essencialment a partir d’imatges.

Els murs d’un laberint barrant el pas del qui veu.

Una arquitectura per a una casa buida.

Un silenci.

Lluís Alabern

BORJA ZABALA

Acció:  Que me miren, que me vean, apenas tiene importancia.

(Cicle Cegueses 1997)

L'estiu de 1993, em van fer una foto al Palau Guggenheim de Venècia mentre escoltava absort una instal·lació de John Cage. Sembla la foto d'una acció, però no ho era, tot i que per a alguns que em van veure, va acabar sent-ho, tant que el moment mereixia ser fotografiat per ser recordat. La primavera de 1997 a Girona, no em van fer cap fotografia a l'acció Que me miren, que me vean apenas tiene importancia programada amb motiu del cicle d'accions "Cegueses". No hi va haver fotografies perquè no hi va haver acció, no vaig poder dur-la a terme. Per tant, ara la mateixa fotografia de 1993, que era d'una no-acció, i de 1997, que no va haver-hi acció, il·lustra una acció d'alguna cosa que no va ser creada com a tal, però que he adaptat per ser presentada en públic en forma d'acció. I en aquesta nova ocasió, demanaré que no em facin fotografies, encara que possiblement no em facin cas, perquè sempre hi ha algú que vol fotografiar el moment per ser recordat. Que em mirin, que em vegin, gairebé no té importància.

BZ

DIA: Dissabte 18 de desembre de 2021