La mirada interior. «Dona a la finestra», de Caspar David Friedrich, amb Jordi Balló
Dm, 08 de febrer a Aula A a les 19:30 h.

El retrat d’una dona que observa des d’una finestra, una de les poques escenes d’interior pintades per Caspar David Friedrich, concentra tota la simbologia del dins i el fora, i convida a reflexionar sobre què passa quan mirem dins nostre.

Jordi Balló és professor de comunicació audiovisual i director del Màster en documental de creació de la Universitat Pompeu Fabra, des d’on ha impulsat films de Joaquim Jordà, José Luis Guerín, Isaki Lacuesta, Mercedes Álvarez i Neus Ballús. Va ser director d’exposicions del CCCB (1999-2011) i curador d’exposicions destacades com «El segle del cinema» (1995), «Erice-Kiarostami. Corres­pondències» (2006) i «Pasolini Roma» (2013), entre d’altres. El seus darrers llibres són Imatges del silenci (Anagrama, 2006), Jo ja he estat aquí (Anagrama, 2006), Premi de la Crítica Serra d’Or 2006 (escrit amb Xavier Pérez), i El món, un escenari: Shakespeare, el guionista invisible (Anagrama, 2015), escrit també amb Xavier Pérez.

Lloc: Centre Cultural La Mercè

Ho organitzanitza: Escola Municipal d'Humanitats de l'Ajuntaments de Girona i Casa de Cultura de Girona

Coodina: Cristina Massanés

Inscripcions a girona.cat/cultura